18 september 2017

Blå Måndag med Blue Beat

Idag är det ju måndag igen, Blå Måndag hos Emelie på makeupbyblowfish. Jag har inte några blå naglar att visa, men en blå sminkning hoppas jag är okej. Tog fram ett av mina blåa läppstift, som jag älskar. Och varje gång får jag så många positiva kommentarer av kunder på jobbet. Det känns så himla roligt, för jag hade lite tröskel att komma över när det gäller att använda läppstift med "crazyfärger". Nu känns det bättre när jag provat ett tag och nästa är att inviga ett metalliskt grönt som jag har liggandes härhemma. Men idag, är det blått som gäller...




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Under brynet: m/s Saga från Make Up Store.
Över rörliga delen av locket samt längs brynbenet: skuggor från 35P Plum Palette från Morphe.
Inre vrån: Amethyst från Kat von D:s Alchemist palett.
Eyliner: Fluidline Blacktrack från MACsamt i ytterkant längs hela linern Super Colour Eyeliner nr 107 (blå) från Kiko.
Under ögat: Spicegold 36 från Nouba.
Mascara: Mega Volume Miss Manga Indigo från Loreal.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppenna: Marine Ultra Chromagraphic Pencil från MAC.
Läppstift: Liptensity Lipstick Blue Beat från MAC.



Primer: Flawless Start Instant Perfecting Primer från Elisabeth Arden.
Bas: BB Skin Perfecting Cream 01 light från Clarins.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Amethyst från Kat von D:s Alchemist palett.
Blush: Sin från Nars.




Kika in hos Emelie om ni vill se mer i blått, troligtvis naglar...

3 kommentarer:

makeupbyblowfish sa...

Åh så fint! Jag älskar blåa eyeliners! Och läpparna, jag önskar jag vågade använda starka färger!

Emma P sa...

Väldigt coolt och läckert med matchningen blå mun och blå eyeliner!

marinamake sa...

Emelie! Tack! Det är klart du vågar!De e bar å på't ;-)

Emma P! Tack, jaa jag gillar´t också!

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...