13 mars 2018

Metal Matte - Kat von D

Tisdag. Längre än så här kom jag inte den här veckan. Gnällde ju redan igår att jag kände mig hängig. Så jag klev upp i morse och gjorde mig i ordning som vanligt. Kom till frukosten sen kände jag att det var stop. Så hängig, mattsvettig och slak i hela kroppen. Svidig i halsen. Inte så förkyld alls, bara en känsla av feber i kroppen. Han sminka mig färdigt och jag tog ändå bilderna när jag nu ändå hade ansträngt mig. 

Tog återigen fram en av mina paletter från Kat von D. Älskar ju hennes produkter den absoluta favoriten när det kommer till paletterna är nog den här (än så länge), Metal Matte paletten. 





Bas för skuggorna: 24Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashbox.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Samtliga övriga skuggor från Kat von D´s Metal Matte palett.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Fringe.
I globlinjen: Silk.
Mitt på locket: Glitz.
Yttre vrån: Ribbon.
Highlight under brynet samt i yttre vrån: technic Get Gorgeous.
Eyeliner: Super liner Extra Black Gloss från Loreal.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.






Läppstift: 305 Burgundy Matte från Viva la Diva.



Primer: Too Faced Hangover Replenishing Face Primer.
Bas: Infallible 24H Matte Foundation 10 Porcelain från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Highlight: technic Get Gorgeous.
Blush: från BH Cosmetics Blushed Neutrals palett.




Så nu har jag däckat i soffan. Läre bli kvar där resten av dagen. Hoppas vi hörs om ett par dagar och att jag förhoppningsvis är på benen igen då.

Sminka lugnt!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Så jäkla fin sminkning! Om jag nu får uttrycka mig så burdust. Mycket fint!
Sen hoppas jag att du kryar på dig fort. Själv mår jag lite som du, fast jag kunde gå och jobba. Har lite ont i örat, märkligt. Har aldrig varit öronbarn. Nu ska jag snart fixa till mig igen, ska på mammografi.

marinamake sa...

he he, jaa tack, kul att du gillar! Tja, däckade för andra gången på bara en månad. Inte kul, svider i plånboken. Jag känner också av öronen ibland, lite örsprång kan man ju ha, har aldrig heller varit öronbarn men kan känna av öronen när det blåser och så. Inte skönt, men ofarligt. Jag missade min mammografi för över ett år sedan och har inte kommit mig för att fixa en ny tid. Det borde man ju absolut ordna.

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...