15 januari 2018

BH Cosmetics och Coastal Scents

Lite mera lila från mitt håll. Jag hade så bråttom när jag fotade i morse att det höll på att bara bli skit. Därav en suddig helhetsbild lite längre ner. Så är det när man åker buss nu för tiden. Den väntar ju liksom inte. Men några fick jag väl till ändå... insåg sen att den här sminkningen inte skilljer sig särskilt mycket från den i inlägget innan. Lite fantasilöst kanske.






Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer Potion från Urban Decay.
Under brynet: Coconut Shake från Loreal.
Längs brynbenet ovan globlinjen samt i globlinjen: skuggor från BH Cosmetics Take Me Back To Brazil palette.
Inre halvan av ögonlocket: Coral Rose från Coastal Scents Think Pink palette.
Yttre vrån: Regalia Purple från Coastal Scents Winterberry palette.
Dutt i inre vrån: Amethyst från Kat von D´s Alchemist palette.
Eyeliner: Super Liner Ultra Precision Purple Black från Loreal.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.




Läppenna: Jazz från Make Up Store.
Läppstift: Matte Lipstick Leap of Delight från MACs Nutcracker collection (förra julen).



Suddig bild... sorry!

Primer: Mattifying Primer från Kicks.
Bas: Nude Sensation Fluid Foundation 10 Nude Porcelain från IsaDora.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Amethyst från Kat von D´s Alchemist palette.
Blush: Blushon bubble nr 120 från Nouba.




Har ni blåst bort idag eller? Jag fick stå och vänta på bussen i över fyrtio minuter när jag skulle hem ikväll. Det är bara på nollan, men i stormen som råder trodde jag att jag skulle frysa ihjäl. Vet inte hur länge jag stod i duschen och försökte tina upp mig själv när jag väl kommit hem. Och nu blåser det så det knackar och brakar i mitt lilla hus och det känns väldigt utkylt härinne. Usch och fy! Jag längtar efter våren!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Härliga färger!
Svinkallt och blåsigt även i Skåne. Usch!

marinamake sa...

Lotta! Ja fyy det är inte roligt när det både blåser och är kallt samtidigt. Jag längtar efter sommaren!

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...