15 november 2017

Zoya Envy - Grön Onsdag

Så var det dags för Grön Onsdag hos Karin på Vacker & Underbar igen. Jag har letat fram ett gaaaamalt lack. Zoya Envy. Jag tror faktiskt jag köpt det av Karin. Detta är inte en färg i min smak alls. när det kommer till gröna. En varm grön med mycket gul underton. Jag föredrar kalla gröna.

I verkligheten är lacket mycket mer mörkt än på bilderna. I kategorin lack som har en färg men ser svarta ut på naglarna. Vilket jag inte heller är så förtjust i. Varför ha en färg och den blir nästan svart... då kan man väl ha svart tänker jag. Samtidigt är det just därför jag kan tänka mig att bära detta lack, för att man inte riktigt ser den varmgröna tonen. Splittrat...




Dessutom var det svårlackat tycker jag. Första varvet blev flammigt och man liksom strök bort det i stället för att sätta dit det, om ni förstår vad jag menar. På andra varvet blev det lite tjockt istället. Jag vet inte om det har ändrat konsistensen för att det är så gammalt kanske, eller om det varit så från början. Kommer inte ihåg, har nog bara använt det en gång förut. när det var nytt. 






Summan av kardemumman... inte min tekopp.

3 kommentarer:

Karin // Vacker och Underbar sa...

Tror jag tyckte samma. För mörkt helt enkelt.

Emma P sa...

För mörkt för mig också tyvärr. Lät ju inte så kul i formulan heller.

marinamake sa...

Karin/Emma, ja ingen favorit helt enkelt... formulan vet jag ju som sagt inte om det var för att det helt enkelt är för gammalt.

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...