18 november 2017

Lila lördag

Jag skulle slå till på en ordentlig rejäl sminkning med mycket glitter och allt idag. Började jobba klockan tolv, på riktigt idag... inga feltittningar i schemat idag he he. Ja så jag hade ju gott om tid på mig. Men näe, det blev ju bara en kladdig misch masch... och lite mesigt. Dessutom fick jag inte till några bra bilder. Men ja ja... bättre lycka nån annan dag. 




Som sagt inte så nöjd med detta. Det ljusaste i inre halvan av ögonlocket är ett glitter som jag fäst med en glitter primer. Den är seg och klistrig och jag har lyckats få ögonskugga i primern. Då går det inte att blenda typ... blev ju superfläckigt. Inte bra alls.

Bas för skuggorna: Eyeshadow Base från NYX.
Under brynet: m/s Saga från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Boheme från Make Up Store.
Yttre vrån: m/s Endless från Make Up Store.
Inre halvan av ögonlocket: Glittering Eye Duo 08 Holographic från Sephora, alltså ett glitter i hela inre halvan av locket. Syns ju inte på bild.
Highlight under brynets högsta punkt samt i inre vrån: Emerald från Kat von D´s Alchemist palett.
Eyeliner: Eyestudio Lasting Drama Gel Eyeliner 24H  Black från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.
Kajal: penna Daring Mood från Linda Hallberg Cosmetics.
Mascara: övre fransarna False Lashes Mascara från MAC. undre fransraden Super Color Mascara 01 från Kiko (lila).






Läppenna: okänt märke.
Läppstift: Color Lock Seduction från BH Cosmetics.
Topcoat: Long Lasting Waterresistant Lip Top Coat Monarchy från Urban Decay.



Primer: Step 1 Skin Equalizer Smoothing Primer från Make Up For Ever.
Bas: Sheer Glow Foundation Mont Blanc från Nars.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Couleurs Nature Duo Poudre Soleil 01. Halê léger från Yves Rocher.
Highlight: Emerlad från Kat von D´s Alchemist palett.
Rouge: Pure Radiance Powder Blusher Cherry från HM.




I morgon väntar en ledig söndag. Vi får se om jag gör en sminkning eller inte. Hade ju tänkt göra det i torsdags när jag var ledig, men det blev inte av. Kände mig inte pigg då, trött och sliten och med lite förkylning i kroppen. Men i morgon kanske, vi få se.


Annars så får ni, sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...