24 september 2017

Rastlöshetssminkning

Ledig söndag, vaknade sent, som vanligt. Har inte mått bra, och varit så otroligt trött. Klev upp sent, åt frukost och förflyttade mig till ryggläge i soffan där jag låg och tittade på sminktutorials på YT. Inget av sånt jag planerar att göra på lediga dagen har blivit gjort. Sååå trött. Till slut tog ändå rastlösheten över och så klart lite ångest över att jag inte gör nåt...oh well, jag ställde mig i badrummet och gjorde en sminkning. Den satt på i exakt fem minuter, sen åkte den av och jag ställde mig i duschen. 

Ja, så här är den, min sminkning som levde i ca fem minuter.




Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: m/s Saga från Make Up Store.
Längs brynbenet: Rosa skugga från BH Cosmetics Take Me Back To Brazil palett.
I globlinjen: mörkare rosa skugga från samma palett.
Inre vrån: Single Eye Shadow nr 57 från Nouba och ovanpå det Amethyst från Kat von D:s Alchemist palett.
Yttre vrån: har använt ett rouge, Powder Blush Sketch från MAC.
Highlight under brynet och i inre vrån: Saphyre från Kat von D:s Alchemist palett.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced, har även använt lösfransar för ovanlighetens skull. Jag suger på att fästa dem... tränar ju typ aldrig. Kan inte ha fransar efter som jag alltid bär glasögon och det finns inget mer irriterande när de tar i glasen.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.







Läppstift: LA Splash Studio Shine Lip Lustre Valentina med Lipstick Metallic Cold Front från MAC ovanpå.



Primer: Mattifying Primer från Kicks.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Saphyre från Kat von D:s Amethist palette.
Blush: Blush Ombre Vintage Grape från MAC.




De va de hele!

En varsin sushi till mig och ungarna blev det också, fortfarande sittandes i soffan. Tött, tröttare. tröttast...

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...