23 september 2017

Glitterlördag med Wish och Kat von D

Har just åstadkommit de sämsta bilderna ever tror jag... blev bara blur och elände, hade såååå bråttom när jag fotade, borde ha suttit i bilen på väg in till jobbet för länge sedan när jag stod och fotade. Stor of my life. Så detta är det minst dåliga ha ha. 

Anyhow, mycket glitter så här på lördan måste det ju vara. Jag beställde en hög med glitter från Wish, typ 12 olika. Känner ni till Wish? De säljer saker så billigt att man fattar inte hur det går till. Har testat några grejor, en del är ok, en del är bara skräp. Glittret var helt ok, av de tolv färger jag fick för typ 0 kr... så är detta det första jag testar. Som sagt, helt okej. 




Som sagt, sopiga bilder...


Bas för skuggorna: Eyefix från Face.
Under brynet: m/s Saga från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Fringe från Kat von Ds Metall Matte palette.
I globlinjen: Silk från samma palett som ovan.
Yttre vrån: Occult från Taylor Made Minerals samt en dutt Jet från Mettal Matte paletten.
Inre halvan av locket: glitter utan namn, från Wish, fäst med Glitter Glue från Too Faced.
Dutt i inre vrån: pigment Reflects Red från MAC.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anatasia Beverly Hills.




Lib Hybrid Pandora från House of Beauty



Primer: Step 1 Equalizer Smoothing Primer från Make Up For Ever.
Bas: Lock-It Foundation Light 46 Cool från Kat von D.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Bombshell Bronze Diva från BH Cosmetics.
Highlight: Gleamtones Powder Dunes At Dusk från MAC.
Blush: Powder Blush Sketch från MAC.



Så det var min lördag, lite halvtaskigt smink och dåliga bilder. Men, i morgon väntar en ledig dag. Får se om jag åstadkommer en sminking, vet inte.... brukar för det mesta var osminkad på lediga dagar. Vi får se...

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...