27 augusti 2017

Testsminkning med Morphe

Okej, så den här sminkningen får ni ha överseende med. Jag har gjort ett försök att videofilma mig själv för att testa om jag klarar av det, skulle gärna vilja testa att lägga ut lite klipp på You Tube. Så detta var ett test bara att prova att filma. 

Mitt problem är att jag måste ha näsan hängandes på spegeln, vara väldigt nära, för att se vad jag gör och då blir det svårt att samtidigt få det att synas på film märkte jag. Måste testa fler gånger. Dessutom har jag inte något bra ställe att sitta på med bra belysning och allt. Jag bor litet, och har det ganska mörkt inne. Så vid ett litet köksfönster och en vanlig taklampa har jag suttit, det är ju inte tillräckligt ljust.

Ja, så det syns tydligt att jag inte riktigt såg vad jag gjorde, för mörkt och jag kom inte tillräckligt nära spegeln. Så ja, det är flammigt och eyelinern ser ut som crap... och mina tårar började rinna (som vanligt) så lite mosat har det blivit med..




Primer: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Övriga skuggor: från Morphe 35D Dark Smokey Palette.
Dutt i inre vrån: Microshadow Trio flash Sparkling från Make Up Store.
Eyeliner: Superliner Extra Black Gloss från Loreal.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.








Läppenna: 53 Cranberry från IsaDora.
Lipstick: Amorous från MAC.

Mitt absoluta favoritläppstift när det gäller att hitta nåt som "passar till allt". När jag inte vet vad jag vad jag ska ta till, tar jag detta. Även fast jag älskar alla crazy färger, och starka mörka så är detta ändå en favorit. Man kan säga att detta är mitt nude-läppstift.



Bas: BB Skin Perfecting Cream 01 Light från Clarins.
Puder: Nude Magiqie BB Powder från Loreal.
Bronzer: Chocolate Soleil Medium/Deep från Too Faced.
Highlight: Wet n Wild Fergie Center Stage Collection Rosé Champagne Glow.
Blush: Le Blush Candy Cane Pink från Loreal.



Inte orkade jag fixa håret heller, jag börjar bli väldigt långhårig och behöver fixa en frissatid. Nåja, det är söndag och jag tvättade bort alltihopa och gick ut och gick en promenad i stället.

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...