13 juli 2017

Neonigt

Ytterligare en neonig sminkning, har nog en liten "thing" för neonigt just nu. Älskar effekten av det. Har en kollega på jobbet som älskar gult och hon kommer alltid med glada hejarop varje gång jag kommer till jobbet med nåt gult i sminkningen. Så även idag... kul att man kan göra någon glad på så enkelt sätt.




Bas för skuggorna: Eye Shadow Base från NYX samt Pro Longwear Waterproof Colour Stick Flat White från MAC.
Under brynet: Creme Brulee från Wet nWild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smoke från Make Up Store.
Yttre vrån: m/s Sirocco från Make Up Store.
Inre vrån: neongul skugga från Make Up Revolutions Acid Brights palett.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC med gult glitter under vingen Starburst från Coastal Scents.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash från MAC.






Läppenna: The Lip Pencil 455 från 3ina.
Läppstift: nr 111 från 3ina.



Primer: Mattifying Primer från Kicks.
Bas: 10HR wear perfection foundation Clair Light 22 från Sephora.
Puder: Nude Magique BB Powder från Loreal.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Highlight Powder från HM.
Blush: Perfect Powder Roue 04 Coral Blossom.




Jaha, annars så har jag ju nedräkning till semestern. Igår skrev jag att jag har tre arbetspass kvar. Har jobbat idag och jag har .... fortfarande tre arbetspass kvar. Konstig mattematik. Jag var dum nog att gå med på att jobba extra i morgon som egentligen är min lediga dag. DUMMA MEJ! Jag är sååå trött och sliten och hade verkligen sett fram emot en ledig dag i morgon. Men jag lyckades förhandla mig till att få ut den här dagen efter semestern. Min första arbetsdag efter semestern är en måndag, sen har jag enligt schema ledig på tisdagen. Knäppt tycker jag, så jag får vara ledig den där måndagen istället, vilket ju gör att semestern blir två dagar längre. Kommer att kännas skitbra just då, men känns jäkligt tungt just nu. Bli sex arbetsdagar på raken nu och jaa... fortfarande tre arbetspass kvar till semestern...

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...