28 mars 2017

Teal - MAC

Jag kom hem från jobbet igårkväll och mådde pyton, hade släpat mig igenom arbetsdagen som slutade sent. Kom hem, åt och stupade isäng. Trodde att jag skulle upp och jobba i morse så jag hade klockan på ringning som vanligt. Men när klockan ringde insåg jag att jag inte skulle ta mig till jobbet idag, så orkeslös, febrig och hängig. Messade chefen att jag var sjuk och somnade om. 

Så sminket från igår morse orkade jag inte lägga upp när jag kom hem igår, det kommer här.




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Pro Longwear Waterproof Colour Stick Ever Evergreen från MAC.
Under brynet: Vanilla från MAC.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Copperplate från MAC.
Över hela rörliga delen av locket: pigment Teal från MAC.
Under ögat: penna Lemon Soda från Gosh med Effect Power Apple Jam också från Gosh ovanpå.
Dutt i inre vrån: Eyeshadow Reflets Verts från Peggy Sage.
Eyeliner: Fluidine Black Ivy från MAC.
Bryn: Brow Definer Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: False Lashes Mascara från MAC.






Läppstift:  från Nouba, numret utslitet... så ingen aaaning.


Primer: Mattifying Primer från Kicks.
Bas: matte foundation Milk från Make Up Store.
Puder: Dual Foundation Stockholm (använt som puder) från Make Up Store.
Bronzer: 03 Beautys Touch Illuminating Face Powder från Milani.
Highlight: Extra Dimension Skin Finish Soft Frost från MAC.
Blush: Perfect Powder Blusher 06 Pink Blossom från IsaDora.



Blir hemma imorgon med. Har man sovit sig igenom hela dan, ska man nog inte jobba...

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...