22 mars 2017

Manny Mua

Kanske fick till en lite mindre tråkig sminkning imorse ändå. Har haft tiiidiga morgnar hela veckan och inte orkat anstränga mig alls. Gnällt över att jag tycker det blivit lite tråkigt. I morse klev jag upp alldeles för sent, hade fortfarande tidigt morgon (04.50) och snoozade alldeles för länge. Men ibland förvånar man sig själv. Lyckades göra en sminkning med lite mera färger, äta frukost i lugn och ro, stryka jobbskjortan och till och med en duk som jag tagit hem för jobbets räkning och tvättat. Vet inte hur det gick till... hade kortare tid på mig än vanligt. Var till och med framme på jobbet tio minuter i förväg... man kan förvåna sig själv ibland...

Hur som helst så tog jag fram min Manny Mua palett. Helt underbar, men det vet ni nog redan, ni som är intresserade... Älskar färgerna i den. Särskilt Insomnia (som jag inte använt idag) och den röda. Mars. Älskar!




Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Sora från Make Up Geeks Manny Mua palett.
Inre vrån: Cosmopolitan från samma palett.
Mitt på locket: Mars från samma palett.
Yttre vrån: Aphrodite från samma palett.
Dutt i inre från: Artemis från samma palett.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Mascara: False Lashes från MAC.
Bryn: Brow Definer Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.






Läppenna: Cranberry från IsaDora.
Läppstift: Color Riche 392 Tanzania Rubis från Loreal.



Primer: Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: Nutri Lift Gold 130 Warm Ivory från Loreal.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Bombshell Bronze Diva från BH Cosmetics.
Highlight: Sunkissed Sparkling Powder från HM.
Blush: Blushon Bubble nr 12 från Nouba.




Jaha hörrni, jag har nu plågat mig igenom tre snortidiga morgnar, har jag sagt att jag är inte en morgonmänniska, obotlig nattuggla. Tror jag har sovit typ 15 timmar de här senaste tre nätterna. I morgon är en ledig dag och jag kommer att sova som en gris!

Inga kommentarer:

Orly - Loreal - IsaDora

Gjorde en rejäl ansträngning förra veckan och var lite "kreativ" ha ha.... Orkar knappt göra nåt med naglarna nu för tiden. Men de...