24 januari 2017

Fortune Favours the Brave - försök nummer två

I morse fick jag för mig att jag skulle testa min nya palett från Make Up Revolution, Fortunes Favours the Brave igen. Testade den ju för första gången för ett par veckor sedan och blev lite besviken. Tänkte att jag skulle ge den en andra chans. 

Lite bättre kändes det den här gången. Det kan ju faktiskt skilja mellan olika skuggor i samma palett. Men det är klart, detta är ju budget på hög nivå... så man får ju inte ha för höga krav tänker jag. Men för pengarnas värde så är det väl helt klart värt det. Om man betalar runt hundringen för en palett med många färger i så antar jag att man får inte ha för höga krav, så jaa den är väl värd pengarna. Kommer inte ihåg exakt vad jag betalade, men någonstans mellan 100 - 150 kr. Den innehåller 30 skuggor.

Tyvärr så hade jag en av mina "gråtdagar" idag. Ibland så börjar tårarna rinna helt oförklarligt i ena ögat, oftast i yttre vrån. Så var det i morse. Hinner inte mer än sminka mig färdigt så sätter det igång. Idag hade jag faktiskt problem i båda ögonen. Man ser på bilderna att jag reda "gråtit" bort lite på under ögonlocket i yttre vrån. Då är ändå bilderna tagna bara en kort stund efter att jag sminkat mig. Jag fattar aldrig vad detta beror på, det bara händer helt plötsligt. Dålig dag alltså...







Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashbox.
Skuggor: Creme, Latte, Pink Diamond och Midnight Rainbow från Fortune Favours the Brave paletten.
Eyeliner: Fluidline Dark Envy från MAC.
Mascara: False Lashes från MAC.
Bryn: Brow Definer Granite från MAC.



Läppstift: 306 Mauve Me Matte från Viva la Diva.



Bas: Nutri Lift Gold 130 Warm Ivory från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Extra Dimension Skin Finish Soft Frost från MAC.
Blush: Powder Blush Peach från NYX.




De va de hele!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...