28 november 2016

Knalligt med Make Up For Ever

Lite stiltje här från mig några dagar, har haft fullt upp. Men här kommer ändå en färgbomb jag gjorde i slutet av förra veckan. Lite glitter med, jag älskar ju glitter, det vet ni redan. De färglada skuggorna är alla från Make Up For Ever, en av mina favoritmärken när det kommer till ögonskuggor. Tja, egentligen andra produkter med, men de är lite dyra så jag har inte mycket därifrån.




Bas för skuggorna: Take On the Day Eyeshadow Primer från Wet n Wild samt Jumbo Eye Pencil Milk från NYX.
Under brynet: 016 Coconut Shake från Loral.
Längs brynbenet: 848 från Make Up For Ever.
Rörliga delen av locket: 920 från Make Up For Ever samt glitter utan namn från Wet n Wild.
Yttre vrån: 924 från Make Up For Ever samt en aningens Carbon från MAC.
Dutt i inre vrån: Singel Eye Shadow Jade Delight från Rituals.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Mascara: Big and Curvy Mascara från The Body Shop. Den här mascaran har jag fått via en prenumeration tror jag, måste säga att den är nog en av de sämra mascaror jag testat. Klumpar ihop fransarna, förlänger inte det minsta och torkar så snabbt att du hinner liksom inte mecka till det innan allt stelnat. Ingen hit.
Bryn: Brow Definer Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: CC Color Correction & Blurring Primer från Lumene.
Bas: Liquid Foundation Milk från Make Up Store.
Puder: Perfect Powder Milk från Make Up Store.
Bronzer: Teinte Universelle från Yves Rocher.
Highlight: från Sleeks Highlighting Palette Solstice.
Rouge: Powder Blush Sketch från MAC.




Läppenna: Wet n Wild Coloricon 715 Plumberry.
Läppstift: IsaDora Twist Up Matt Lips 71 Blackout.


Av någon anledning hade jag inte fotat fejset... förmodligen hade jag så bråttom på morgonen att jag glömde... lite vimsig på morgnarna...


Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...