30 november 2016

Hemmagjord eyeliner

Hade lite gott om tid på mig i morse, eller jag borde säga förmiddags. Började inte jobbet förrän klockan 12, så jag hann stå och pilla lite extra. Bestämde mig för att göra en egen eyeliner. Har ett pigment som jag haft i flera år, totalt übertokblå, riktigt knalligt kornblå. Blandade det med Mixing Liquid och så fick jag den här mojjan att göra en eyeliner av. Blev lite fint tycker jag.




Bas för skuggorna: Take On The Day Eyeshadow Primer från Wet n Wild samt Jumby Eye Pencil Milk från NYX.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild
Längs brynbenet ovan globlinjen: Copperplate från MAC.
Inre halvan av ögonlocket: Nr 131 Metallic från Pierre René.
Yttre vrån: m/s Raisin från Make Up Store.
Dutt i inre vrån: pigment Sugar Rush från Make Up Geek.
Eyeliner: gjord av Make Up Stores Mixing Liquid och pigment Carnivale från Taylor Made Minerals.
Kajal: Molten Eye Pen Blue Planet från H&M.
Mascara: Övre fransraden Big & Curvy Mascara från The Body Shop, på undre fransraden Miss Manga Mega Volume Indigo från Loreal.
Bryn: Brow Definer Granite från Anastasia Beverly Hills.





Primer: CC Color Correcting & Blurring Primer från Lumene.
Bas: Infallible 24H Matte Foundation 10 Porcelaine från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer, highlight och blush: från Make Up Revolutions Ultra Blush Palette Sugar & Spice.




Taskig applicering, sorry, man får gilla läget ;-)

Läppenna: Passionate Glory från Make Up Store.
Läppstift: nr 414 från Nouba.





De va de hele... Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...