26 september 2016

Nikkietutorials - Too Faced

Jag och gubben var i Nacka Forum går. Kan hända gjorde jag en liten visit hos Sephora, kanske... Det jag ville hitta, fanns inte i sortimentet trots att jag sett det hos Sephora i Täby Centrum. Märkligt tycker jag, har dom inte samma utbud liksom?? Det jag var ute efter var ett matt flytande läppstift i marinblått från Kat von D. Men det sket sig. Nåja då var jag ju liksom "tvungen" att shoppa nåt annat ;-). 

Av en slump fick jag syn på Nikkietutorials paletten i samarbete med Too Faced. Har sett och läst mycket om denna palett och jag gillar färgkombon i den. Fler färger som passar mig än vad som normal är i olika paletter som ofta är så nude-iga. Vilket jag inte gillar. I den här finns knalligt lila, grönt och lite annat som jag gillar. 

Nåja, såklart ville jag ju använda paletten i morse. Gissa om jag blev besviken... faktiskt tycker jag att de färger jag hittills testat i paletten var lite fjösiga. Lite klent med pigmenteringen, liksom inge ompf. När jag kom hem tyckte jag nog också att färgerna hade bleknat och fade:at av en del faktiskt. Hmm tja jag ska inte döma ut den helt ännu. Får testa lite mer med andra primers kanske. Vi får se. Men rätt så besviken känner jag mig nog. 




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Under brynbenet: m/s Saga från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globen: Painkiller från Too Faced Nikkietutorials paletten.
Inre halvan av locket: Sugar Coated från samma palett.
Yttre halvan: Wham Bam från samma palett.
Under ögat: lila penna med Wham Bam ovanpå.
Dutt i inre vrån: Mystic Hour från samma palett.
Eyeliner: Gel Liner Intenza Violet Black från Loreal.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: övre fransar Mega Plush Mascara från Maybelline. Under fransarna Too Faced Better Than Sex Mascara lila.




Primer: Hangover Replenishing Face Primer från Too Faced.
Bas: Moisturising Foundation Stick Ivory från E.l.f  Cosmetics.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Chocolate Soleil från Nikkietutorials paletten.
Highlight: Champagne Truffle från samma palett.
Blush: Justify My Love från samma palett.





Blekt och emligt... inte alls vad jag ville. Men som sagt... ska ge paletten fler chanser.

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...