23 september 2016

Fredagsrush med Make Up Store

Har genomlidit min värsta arbetsdag på läääänge. Vi har alltid mycket, otroligt mycket. Men idag... gaaahh jag vet inte. Fick en chock när jag öppnade dörren från personalrummet och klev ut i butiken. Såååå mycket folk, fick nästan lite panik. Det var som att slänga sig in i en centrifug, kört så det ryker hela dan. Framåt halvåtta ikväll hade det lugnat ner sig, och jag kunde stänga butiken i lugn och ro, så klart hade vi en diff i kassan och det tog mig nästan 45 min efter min ordinarie arbetstid att reda ut den. Hemma vid tio ikväll.... det var min fredagkväll. 

Oh well, jag började sent, så jag hade tid att pilla i lugn och ro med sminket. Blev lite nöjd med detta faktiskt. Har letat fram gamla skuggor från bla Make Up Store. Några av de första jag ägt därifrån. Klämde förstås på lite glitter med, det är ju fredag.




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
På brynbenet: m/s Saga från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Inre vrån: m/s Regent från Make Up Store samt ovanpå det ett glitter av okänt märke.
Yttre vrån: m/s Choco d´or från Make Up Store.
Dutt i inre vrån: mix av Noubas singelskuggor nr 16 och 57.
Highlight under brynets högsta punkt: från Sleek Solstice paletten
Eyeliner: Cream Eyeliner Punk Purple från E.l.f Cosmetics.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Mega Plush Volume Express från Maybelline.
Bryn: eyebrow pencil nr 81 från Nouba. 




Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: Studio Fix Fluid NC15 från MAC.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Highlight: från Sleeks Solstice palett.
Blush: Sin från Nars.




Läppenna: Cyber World från MAC.
Läppstift: Viva Glam Ariana Grande matte från MAC.





De va de hele!

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...