27 juli 2016

Neongrön

Så har jag avverkat mina två första arbetsdagar efter semestern. I morgon har jag faktiskt en ledig dag enligt schemat, så det blir ju lite mjukstart ändå. Kom hem sent, hade kunder kvar i butiken till en stund efter stängning. Sånt är alltid jobbigt när man bara vill hem.

Hur som helst, började lite senare idag så stod länge i badrummet och pillade. En liten bit neon...




Bas för skuggorna: Jumby Eye Pencil Milk från NYX.
Highlight: Your Capable från Make Up Revolutions What You Waiting For? palett.
Längs brynbenet: Million Dollar Contract från samma palett som ovan.
I globlinjen: Brand New Fans från samma palett som ovan.
Inre halvan av ögonlocket: pigment Sugar Rush från Make Up Geek.
Yttre vrån: neongrön skugga från Make Up Revolutions Redemption Palette Acid Brights.
Under ögat: samma gröna skugga som ovan samt Enchanted Forest från Make Up Geek.
Eyeliner: Fluidline Black Ivy från MAC.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: They´re Real från Benefit.
Bryn: Dibrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: Skin Perfecting Cream 01 light från Clarins.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Radiant Lights Glow från Make Up Revolution.
Highlight: Candlelight Rosy Glow från Too Faced.
Rouge: Heart of Light Powder Blush 3 Parisienne.



Läppenna: Passionate Glory från Make Up Store.
Läppstift: Butter Lipstick Hunk från NYX. (sorry för läppstift på tänderna...)




Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...