23 juni 2016

Enchanted Forest - Fairytale - Gossip

Okej, så näst sista dagen innan semestern är avklarad. Mina onsdagar är alltid en elvatimmars arbetsdag.... sååå drygt. Men nu är den avklarad. En dag kvar, en något kortare som jag dessutom skall spendera i vår butik nere på stan. 

I morse kunde jag inte hitta mitt kontaktlinsettui... skulle byta till ett nytt par linser, och har man inget att stoppa dem i när man tar ut dem så är det ju lite kört. Så jag fick sminka mig utan linser... ser som en kratta. Har en sån där förstoringsspegel med sugproppar också som sitter fast på min badrumsspegel... bara den hjälper inte, behöver mina linser också. Nåja, jag fick göra en trevande sminking ändå...




Bas för skuggorna: Jumbo eye pencil Milk från NYX samt Jumbo Shadow Liner 336 Action från Cherry Culture.
Highlight: Vanilla Cream från Cien.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
Mitt på locket: m/s Gossip från Make Up Store.
Yttre vrån: m/s Fairytale samt Enchanted Forest från Make Up Store.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Wonder Perfect Mascara från Clarins.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Studio Secrets Professional Smoothing Resurfacing Primer från Loreal.
Bas: 10HR Wear Perfection Foundation 22 Clair Light från Sephora.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Milk Chocolate Soleil light/medium från Too Faced.
Highlight: Candlelight Glow Rosy Glow från Too Faced.
Rouge: Powder Blush 08 Tea Rose från Milani.




Läppenna: Waterproof Lip Liner Brazen från BH Cosmetics.
Läppstift: nr 39 från Nouba.





Har som vanligt suttit uppe alldeles för sent. Har fixat med allt möjligt.... Men nu är det dags att krypa till kojs. Sista arbetsdagen väntar!

Natti!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...