30 maj 2016

Matt sminkning med Make Up Geek

Inte ofta jag gör en helt matt sminkning. Har alltid varit en större fan av lite skimmer och glitter här i livet. Men ibland så känner man ju ändå för annat. Annars så är ju faktiskt en kombo av matt och skimrigt snyggt som attan. Men som sagt, den här gången blev det helt matt. Alla skuggor utom en från Make Up Geek. Highlightern är faktiskt en skugga jag hittade på Lidl. Letar ständigt efter lagom färgton på skuggan jag alltid lägger under brynet. Det jag kallar highlight. Får inte vara för ljus och inte för mörk. Denna kostade typ 12 spänn eller nåt sånt, så jag tänkte att jag inte hade nåt att förlora på att testa den. Helt okej var den faktiskt.




Bas för skuggorna: Beauty Base Eyeshadow Primer från Lumene.
Highlight: Cien Eyeshadow  Vanilla Cream. (Lidl).
Längs brynbenet ovan globlinjen: Carnival från Make Up Geek.
Inre vrån: Fairytale från Make Up Geek.
Yttre vrån: Motown från Make Up Geek.
Dutt i inre vrån: Spicegold 119 från Nouba.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loral.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Studio Secrets Professional Smoothing Resurfacing Primer från Loreal.
Bas: Infallible 24H-Matte Foundatin 10 Porcelain från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Bombshell Bronze Diva från BH Cosmetics.
Highlight: Mineralize Skinfinish Warm Rose från MAC.
Rouge: Mosaic Powder Plummy från NYX.




Läppstift: Retro Matte Liquid Lipcolour Recollection från MAC.




Natti natti!

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...