27 april 2016

Nytt från MAC och Make Up Geek

Vaknade i morse med en väldigt ond hals. rethosta och allmänt hängig känsla. Stod länge och överlade med mig själv om jag skulle orka jobba idag eller inte, men det är ju också alltid tanken på att det svider surt i plånboken med karensdagen och allt. Har haft en lååång arbetsdag från åtta till nitton, så jag tänkte att jag åker väl iväg så får jag väl åka hem om jag inte pallar. Men hur det nu är så trillar ju dagen på när man ändå är igång. Men jag har hostat och frusit som en tok hela dan och jag har fortfarande ont i halsen. Blääähh!

Så under tiden jag stod och filosoferade över om huruvida jag skulle orka jobba eller inte så sminkade jag mig... så klart. Har en ny skugga från MAC som jag skaffade igår när jag shoppade med mina döttrar. Sa ju att jag gjorde ett besök vid MAC-disken... ;-). Så, den var jag ju så klart tvungen att testa. Det är den mörkt gröna i yttre vrån. Skuggorna från Make Up Geek är också nya, beställde dem ihop med Manny Mua paletten som jag väntat på i nästan två månader. Hämtade det på mitt ulämningsställe igår så jag var så klart angelägen om att testa. 




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Highlight: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
Inre vrån: Foiled Eyeshadow Pegasus från Make Up Geek.
Mitt på locket: Pressed Eyeshadow Lemon Drop från Make Up Geek.
Yttre vrån: Colordrenched Pigment Tonights the Night från MAC.
Under ögat: penna Blue Lagoon från Make Up Store med Tonights the Night ovanpå.
Eyelinger: Fluidline Blacktrack från MAC.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Better Than Sex mascara från Too Faced.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Blur Primer från Kicks.
Bas: Matte Foundation Milk från Make Up Store.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Milk Chocolate Soleil Light/Mediom Matte Bronzer från Too Faced.
Highlight: Mineralize Skinfinish Warm Rose från MAC.
Rouge: Lilith från Taylor Made Minerals.



Läppglans: Lipgloss Wow från Make Up Store.




Tja så nu sitter jag här och hostar och snörvlar, ska nog ta och bädda ner mig, får väl bita ihop i morgon igen. Natti!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...