29 mars 2016

Reprissminkning

Jag har fått för mig att jag ska rekonstruera mina gamla sminkningar från bloggen. Ja, kanske inte alla, då har jag att göra i evigheter. Men någon lite då och då. Sitter ibland och tittar tillbaka på mina gamla inlägg och allt som oftast tänker jag att det är katastrof, det jag har gjort. Många som är fruktansvärda i mina ögon. Nåja, man lär så länge man lever. och jag säger inte att det jag gör idag är perfekt på nåt vis. Kommer aldrig att bli så där proffsig som en del är, jag är heller inte så konstnärlig. En del åstadkommer ju små konstverk med sina sminkningar. 

Jag håller ju på bara därför att jag tycker det är så himla roligt och jag älskar färger, kommer aldrig att göra anspråk på att vara nåt sorts proffs, för det är jag inte. 

Nåja, så jag fick fatt i en sminkning jag gjorde i april 2010. Jag fick för mig att jag ville börja med den här för att det är så ovanligt för mig att göra en så pass blek sminkning, med inte så starka färger. På den tiden, när jag använde skimriga skuggor, gjorde jag det även som highlight. Nu för tiden använder jag alltid en matt skugga som highlight (under ögonbrynet), Då, om jag använde skimriga skuggor på locket, så blev ju följden att det var väldigt skimrigt överallt... inte snyggt, inser jag nu i efterhand. 

Hur som helst, grunden är nu alltså samma skuggor som då, men med lite modifieringar. Förhoppningsvis till det bättre.



Så här ovan ser ni sminkningen från 2010. Detta är dock inte en av dem som jag idag anser vara hemska, denna var ändå helt okej, trots skimret överallt. Ville trots det ändå göra ett nytt försök.



Primer: Eyefix från Face.
På brynbenet: Grädde från Färg.
Ovan globlinjen längs brynbenet: skugga från Loreals La Palette Nude.
Rörliga delen av locket: m/s Nox från Make Up Store.
Yttre vrån: e/d Dino från Make Up Store.
Under ögat: penna Silver Soil från Make Up Store med Dino ovanpå.
Dutt under brynets högsta punkt: e/d Goldglow från Make Up Store.
Inre vrån: e/d Gold från Make Up Store.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Kajal: Infinite Beige från Sephora.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced. 
Den här mascaran är en liten provmascara som jag fick med i min påse när jag handlade på Sephora för ett par månader sedan. Det här var första gången jag använde den. Kan inte påstå att jag är imponerad. Borsten är helt fruktansvärd i mitt tycke. Som att försöka måla fransarna med en diskborste. Men okej, det var första försöket, jag får väl försöka ge den en chans.
Bryn: Brow Artist Genius Kit medium to dark från Loreal.




Bas: Infallible 24H Matte Foundation 10 Porcelain från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Universal Complexion Palette Teinte Universelle från Yves Rocher.
Highlight:  Wet n Wild Fergie Centerstage Collection Rosé Champagne.
Rouge: Mineralize Blush Daft Pink från MAC.



Läppenna: Passion från Make Up Store över hela munnen.
Läppglans: Canary Diamond Gloss från Too Faced. (utgången produkt).




Well, så detta var min "förbättring" av en gammal sminkning. Vet inte om det blev så mycket bättre. Vad tycker ni?

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...