09 mars 2016

Chartreause Pearl - H&M - Grön Onsdag

Dags för Grön Onsdag hos Karin på Vacker&Underbar igen. Har hittat ett lack på H&M (igen) som jag har en skräckblandad förtjusning till. En "illig" gröngul färg. Jag googlade till och med på namnet och fick upp en massa gröna bilder, framförallt på likören Chartreuse.   Jag vet inte om ni tycker att den är tillräckligt grön för att vara med, men det tyckte jag... ;-)

Om jag hade hittat på ett eget namn på det här lacket så hade det blivit Gallgrön.






Nedan lite bilder utan blixt, tyckte att de visar djupet i lacket lite bättre.




Jag tjatar alltid om jag ju bara gillar kalla gröna färger, och så är det ju, men man kan ju gilla annat med för det, och detta är ett av dom. Inte kallt alls, men überläckert ändå.

Vad tycker ni?

3 kommentarer:

Karin // Vacker och Underbar sa...

Lite rysligt men coolt!

mymixednailpolish.blogspt.com sa...

en udda grön färg=) häftigt.

Lottsky sa...

Har ju en förkärlek för såna här udda nyanser. Chartreuse finns som både gul och grön så visst kan vi påstå att det är grönt! =)

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...