29 februari 2016

Too Faced Chocolate Bon Bon och diverseinköp

En del inköp blir det ju ibland, trots att jag försöker hålla i plånboken. Jag lägger i princip inga pengar på kläder till mig själv, eller andra saker heller för den delen. Men, lite smink får det ju bli ibland. 


Precis som resten av världen, känns det som, var jag ju TVUNGEN, att skaffa Chocolat Bon Bon paletten från Too Faced. Heeelt underbar palett, även om man INTE är en nude-människa som jag ju inte är. Doften är helt obeskrivligt ljuvlig, om man gillar choklad. Och kombinationen av färger fungerar ju super även om man inte är en fan av nude-igt, som jag. Den knalligt cerise:a och blå och även djupt lila passar mig som handen i handsken, och i kombination med de övriga går det ju att hitta på allt möjligt tjusigt med den här paletten. Av farten slank det även med en bronzer från Too Faced, som även den doftar underbart av choklad. Milk Chocolate Soleil  light/medium. Perfekt bronserfärg för min fisbleka hy. Alla bronsers är alltid för mörka och för gula för mig, det blir aldrig snyggt på min ljusa hy. Men denna är en av de få som funkar, har en anings gråton i sig och det passar mig perfekt, inte för mörk är den heller. Och doften... man har dött och kommit till chokladhimlen ;-). När man använt den känner man så svaga chokladpuffar från sig själv under dagen, är man rör sig. Mysigt!


Lite andra diversköp har det blivit med. Fick för mig att jag skulle skaffa lite nya foundations. Många av mina är mindre än hälften kvar i. Tänkte testa några jag aldrig haft förut. Så helt random inköp... Nars Sheer Glow Foundation samt en foundation från Clinique som jag just nu inte kommer ihåg namnet på. Fina produkter båda två, funkar perfekt. Sen blev det även en Fluidline Blacktrack från MAC, har länge velat testa den. Men jag måste säga att jag tycker att Maybellines Gel Liner är bättre. MACs funkar också, men är mycket mer lös i konsistensen och därmed svårare att få på, tycker jag.

Några ögonskuggor, två från Make Up For Ever och Mineral Foiled Shadow Magic In Your Eyes från MAC.




På Make Up Store har de ju en produkt i månaden till bättre pris. När jag kom in där var det sista dagen med halva priset på Studio Foundations. Så eftersom min här hemma knappt har nåt kvar i sig så slog jag till på en ny. Den här foundationen är supertäckande, nästan som en fetbas. Appliceras väääldigt tunt. Och så en Microshadow Trio Flash Sparkling från Make Up Store. Highlightskuggor som ser vita ut in asken men förvandlas till guld. rosa eller blåskimriga när man applicerar dem . Tjusiga!

Det var det hele... har shoppat lite mera än detta, mer bilder kommer framöver.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...