21 februari 2016

Svartsilvrigt söndagssmink

Hade en ögonskuggsduo från Loreal jag aldrig testat. Har legat i skåpet i flera månader. Fyndat billigt från Fyndiq.se. Silvrig och svart kombo, inget särkilt alls med det, har säkert otaliga skuggor i de färgerna i samlingen. Hur som helst så var dessa en positiv överaskning. Den silvriga halvan är så otroligt pigmenterad så det var som att dra på aluminiumfolie på ögonlocket. Den svarta gick inte av för hackor den heller. Men som sagt, inget nytt med själva färgkombon... den har ni sett förut. 




Bas för skuggorna: NYX Jumbo Eye Pencil 604 Milk samt 601 Black Bean.
Highlight: M4 från Smashbox Full Exposure Palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: M5 från samma palett.
I globlinjen: M6 från samma palett.
Mitt på locket och yttre vrån: HiP Studio Secrets Professional Metallic Shadow Duo Platinum från Loreal.
Mitt på locket: ovanpå den silvriga skuggan, glitter Crystal Bell från Coastal Scents.
Lila dutt i inre vrån: Pretty Zombie från Make Up Revolutions Give Them Nightmares Palett.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: The Rocket från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Smasbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: Studio Foundation Beige från Make Up Store.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser och highlight: från Make Up Revolutions Golden Sugar palett.
Rouge: Baked Blusher Honeymoon från Kicks.



Läppstift: Matte Lip Color Tea Rose från E.l.f Cosmetics.





I morgon har jag en ledig dag igen... jag har lite saker för mig i morgon, man kan säga att då börjar mitt "nya" liv. Vad det innebär ska jag berätta om lite längre fram. Så länge får ni sväva i nyfikenhet.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...