26 januari 2016

Watt - Sugar Rush

Lite lilaturkost i morse. Den lila skuggan, Watt, är otroligt läcker med turkost skimmer i asken. Men, tyvärr svårt att få det turkosa skimret att fastna på ögonlocket, testade att fukta fingret med MAC Fix+, doppa det i skuggburken och sen trycka fast det på locket, men det funkade inte heller. Då kom jag på att ta det här pigmentet från Make Up Geek och dutta på... och se, det funkade ju, blev riktigt bra tycker jag. Den lila skuggan som ser så läcker ut blir faktiskt lite tråkig i verkligheten, lite grålila. Men pigmentet från Make Up Geek räddar upp det hela tycker jag nog.




Bas för skuggorna: Take On The Day Eyeshadow Primer från Wet n Wild.
Highlight: Vanilla från MAC.
Längs brynbenet ovan globen: m/s Beaver från Make Up Store.
Över hela rörliga delen av locket: m/s Watt från Make Up Store.
Mitt på locket: dutta på pigment Sugar Rush från Make Up Geek.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: The Rocket från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Blur Primer från Kicks.
Bas: Studio Foundation Beige från Make Up Store.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Earthpowder nr 52 från Nouba.
Highlight: Wonder Powder Sahara från Make Up Store.
Rouge: Rose Diable från Bourjois.



Lipliner: Waterproof lip liner Brazen från BH Cosmetics.
Läppstift: Color Lock Passionate från BH Cosmetics.





Jaha hörrni, jag har haft en sån där lååång arbetsdag igen, sitter här och klipper med ögonen, svårt att hålla dem uppe. Lika lång dag väntar i morgon, så det är bara att krypa till sängs. Sova. äta. jobba. Sova. äta. jobba. Sova. äta. jobba.....

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...