31 januari 2016

Insomnia - Sugar Rush

Mitt smink i torsdags. Har använt mig av pigment från Make Up Geek. Tyvärr så är jag ju, som jag sagt förut. inte den bästa fotograf och jag lyckas inte få fram det turkosgröna skimret som faktiskt finns i båda skuggorna. Apläckert om du frågar mig. Så denna sminkning är mycket mörkare, brunaktig med mycket turkost skimmer i alltså. 

Därav också det turkosa skimret jag skulle kombinera med i läppglanset, som jag skriver om lite längre ner... Men där fegade jag ju ur som sagt var.



Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Highlight: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globen: m/s Smog från Make Up Store.
Över rörliga delen av locket: pigment Insomnia från Make Up Geek.
Mitt på locket: pigment Sugar Rush från Make Up Geek.
Under ögat: penna Dark Chocolate från Make Up Store med Insomnia ovanpå.
Eyeliner samt kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: The Rocket från Maybelline.
Bryn: Brow Artist Genius Kit Medium to Dark från Loreal.




Primer: Matifying Primer från Lumene.
Bas: Youthful Glow Foundation 000 Beige från Yves Rocher.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Sol De Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Sleek Highlighting Palette Solstice.
Rouge: Blushon Bubble nr 121 från Nouba.




Tja, detta satt jag på först, übersnygg kombo som jag älskar. Så klart är det mer läckert i verkligheten än på bild. Myyycket mörkare, och det turkosa skimret i läppglanset syns mycket mer. Men, jag kände plötsligt att detta var alldeles för mycket att gå till jobbet i. Väääldigt mörkt och vampigt blir det i verkligheten. Skitläckert ja. men plötsligt kände jag att jag inte vågade ha detta på jobbet... jag som knappt har någon smärtgräns när det gäller färger...

I allafall så är det en gammal läppenna av något sorts budgetmärke som jag haft i evigheter, köpt det för någon tia på nätet. Jaa och läppglanset ovanpå är det häftigaste jag någonsin ägt, från Make Up Store. Ni har sett det här förut, men det var länge sedan.

Läppenna över hela munnen: Nr 18 från Black Onyx.
Läppglans ovanpå: Led lipgloss Gritty från Make Up Store.



Så jag fegade som sagt ur, torkade av, och satte på ovanstående istället. Mitt bästa vardagsläppstift, när jag inte vet vilken färg jag skall ta, så blir det detta.

Läppenna: Cranberry från IsaDora (utgången färg).
Läppstift: Amorous från MAC.




Får se om jag vågar bära det där till jobbet någon annan dag.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...