28 december 2015

Sista julsminket

Här kommer min sista julsminkning, jag lovar. Nu är jag supertrött på rött och grönt och allt som liknar julen. Detta var min sminkning sista dagen på jobbet innan lite julledigt. Nu sitter jag här och har slut på julledighet, dags att jobba imorgon igen. Det är dock inte så synd om mig, jag jobbar bara i två dagar sen får jag vara ledig i fyra dagar igen. Hur som helst, fullständigt sminkfritt har det varit de senaste fem dygnen, inte ens på julafton... 




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer Potion från Urban Decay.
Highlight: m/s Saga från Make Up Store.
I globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Över rörliga delen av locket: röda delen från Noubas Double bubble nr 59 med glitter Rouge från Make Up Store ovanpå.
Eyeliner: fluidline Dark Envy från MAC.
Under ögat: penna Frosty Bamboo från IsaDora med Fern från Sleeks ultra mattes Darks Palette ovanpå.
Kajal: Gel liner Black från Maybelline.
Mascara: The Rocket från Maybelline.
Dutt i inre vrån: Skugga från IsaDoras Golden Eye palett.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: HD High Definition Elixir från Make Up For Ever.
Bas: Nude Sensation Fluid Foundation 10 Porcelain från IsaDora.
Puder: Perfec Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Universal Compexion Palette Teinte Universelle från Yves Rocher.
Highlight: Wonder Powder Sahara från Make Up Store.
Rouge: Noubas Blushon Bubble nr 51.



Läppenna: Lip Liner Cerise från Peggy Sage.
Läppstift: Matte Lips Red Carpet från Viva la Diva.




Dock fortsätter jag med glitter tror jag, det tröttnar jag aldrig på. Och nu får man väl slå över till lite mer party-nyårsliknande smingkningar... Vi vår se vad det blir!

Sov gott så länge...

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...