27 december 2015

Näst sista julbling

Sviten av mina gröna/röda sminkningar i julig ton med mååånga röda läppar går mot sitt slut. Här kommer mitt smink från min näst sista arbetsdag innan jul. Ni har redan sett den här gröna ett par gånger, men vad gör man inte när mitt privata utbud av glitter och grönt börjar ta slut i skåpet, och fantasin med. 




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt glitterprimer från Sephora.
Highlight: m/s Vanilla från Make Up Store.
Längs globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Mitt på locket: Emerald Green Glitter Powder från Coastal Scents.
Glitter mitt på locket: Volume Million Lashes Glitter Top Coat från Loreal. 
Yttre vrån: Wicked från Make Up Revolutions Give Them Nightmares Palett.
Dutt i inre vrån: Fine Glitter Dust nr 8 från Barry M.
Under ögat: penna 911 (grön) från Kryolan med Wicked ovanpå.
Eyeliner: Fluidline Looking Good från MAC.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: The Rocket från Maybelline.
Bryn: Brow Artist Genius Kit Medium to Dark från Loreal.




Primer: Studio Secrets Professional Smoothing Resurfacing Primer från Loreal.
Bas: Infallible 24H Matte Foundation 10 Porcelain från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Highlight: Pink Buttercream från MAC.
Rouge: Rush från Tayolor Made Minerals.




Läppenna: 540 Hollywood Red från Maybelline.
Läppstift/penna: Max Factor Color Elixir Giant Penn Stick Passionate  Red från Max Factor.





De va de hele!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...