23 oktober 2015

Blacklight - Make Up Geek

Ledig dag idag. Skulle iväg på ett besök hos läkaren. Har känt mig extremt trött, orkeslös och jag har en extrem klåda i händer och fötter och lite varstans som kommer i attacker. Det visade sig att mitt blodtryck är skyhögt... fick ögonblickligen medicin och ska gå på kontroller de närmsta veckorna. Ligger i riskzon för stroke. Klådan vet vi ännu inte vad det beror på, det återstår att se.

I alla fall så måste ville jag ju ligga på topp på mitt besök hos farbror doktorn (som var en tant doktorn), så lite smink på, på förmiddagen. Har ju en del av mina Make Up Geek skuggor otestade, så här kommer ytterligare en. Och som vanligt så gör inte fotona färgerna rättvisa. Ser ut som en ljusblå skugga, men den är ju duochrom och skiftar i lilarosa.




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Jumbo Eye pencil 601 Black Bean från NYX.
I globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
Över rörliga delen av locket: Blacklight från Make Up Geek.
Yttre vrån: Corrupt från Make Up Geek.
Dutt i inre vrån: Whimsical från Make Up Geek.
Eyeliner: Super Liner Ultra Precision Purple Black från Loreal.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Blueberry Volume Mascara från Lumene.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.



Primer: Blur Primer från Kicks.
Bas: Youthful Glow Foundation 000 Beige från Yves Rocher.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Wonder Powder Sinai från Make Up Store.
Rouge: Blushon Bubble nr 120 från Nouba.


Läppglans: Intense butter gloss Berry Strudel från NYX.

Jaha, inte så blålila i verkligheten... mera gult i... om ni fattar mera åt cerisehållet än vad fotot visar. Det är jag som är en usel fotograf...



Okej, så nu ska jag ha lite fredagsmys med dottern och smälta att jag är så gammal att jag måste äta blodtrycksmedicin... :-(  

I morgon är det jobbardags igen. Ha en skön helg alla!


Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...