27 september 2015

Pixie Dust

Gokväll alla! Hoppas ni haft en skön helg. I morse kände jag för något mera knalligt. På med en kombo av lila och blått innan jag susade till jobbet. Bilderna blev lite mörka, detta var mer lysande i verkligheten. Lite besvikelse idag, med läppgunket... Skriver lite mer om det lite längre ner.




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Color Riche Eyecolor Pencil Lovely Lilas från Loreal.
Higlight: 016 Coconut Shake från Loreal.
Längs brynbenet ovanför globen: m/s Boheme från Make Up Store.
Inre vrån: 406 Mauve Star från Loreal.
Mitt på locket: 412 Rock The Blue från Loreal.
Yttre vrån: Contrast från MAC.
Inre vrån: Spicegold 119 från Nouba.
Glitter under ögat: Space från Make Up Store.
Eyeliner: Cake Eyeliner Navy från Face.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Build-Up Mascara Extra Volume 05 Royal Blue från IsaDora.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: New Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: Infallible 24H-matte 10 Porcelain från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Dream SunGlow Bronzing Powder 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: H&M Highlight Powder.
Rouge: 06 Pink Blossom från IsaDora.



Läpphybrid: Pixie Dust från House of Beauty.

Här har jag pratat mig varm om dessa läpphybrider från House of Beauty. Har beställt flera men inte testat alla ännu. Dessa är den femte jag testar och här kom den första besvikelsen. De andra har varit bra på alla sätt och vis, men denna... näääe. Till skillnad från de jag testat hittills så är denna skir, icke täckande och sitter inte över huvud taget på munnen. Till dess försvar kan man säga att den flytter inte ut och blöder inte, det har inte heller de andra gjort. Men de andra har ju varit otroligt täckande, mycket pigmentering. Detta blir skirt och eländigt hur man bär sig åt, försöker man lägga på ett lager till så får man munnen full och det hamnar på tänderna. Otroligt stark fin färg i burken, och så även på bilderna på deras sida, men på mina läppar.... yuck!




Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...