28 augusti 2015

Whimsical, Bitten och Cocoa Bear - Make Up Geek

Så här kommer ytterligare en skugga jag ej testat från min Make Up Geek order. Bitten och Whimsical. Cocoa Bear har jag redan testat ett par gånger. Tänkte att detta skulle bli en lite för lam sminkning för mig, men jag blev riktigt nöjd och har trivts bra i detta. Skuggorna är super som jag skrev i tidigare inlägg.




Primer: Eyefix från Face.
Highlight: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet:  Cocoa Bear från Make Up Geek.
Yttre halvan av ögonlocket: Bitten från Make Up Geek samt en liten dutt Peppar från Färg.
Inre halvan av ögonlocket: Whimsical från Make Up Geek.
Under ögat: Bitten samt lite Peppar pressat närmast fransraden.
Eyeliner: Looking Good Fluidline från MAC.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Almea Xlash mascara:
Bryn: Universal Brow Freeze från Sephora samt brynpenna nr 81 från Nouba.




Primer: E.l.f Mineral Face Primer.
Bas: BB Skin Perfecting Cream 01 light från Clarins.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Dream Sun Glow 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: Kicks Illuminatior.
Rouge: från 10 color palette Glamorous Blush från BH Cosmetics.



Läppenna: ögonpenna Dark Chocolate från Make Up Store. Hade ingen läppenna som matchade det här läppstiftet så jag tog en ögonpenna ...
Läppstift: Havanna från Make Up Store.




Har haft en ledig dag idag... sov lääänge, sprungit en runda, tvättat, skjutsat dottern till pappan, och gjort en sminkning. Sen blev jag en soffpotatis. I helgen väntar jobb. 

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...