22 juni 2015

Budgetsmink igen

Midsommar har kommit och gått. Lugnt och stillsamt midsommarfirande för min del, tillsammans med familjen. Vädret var ju sådär, men det var väl lika för alla verkar det som. Bättre idag har det ju varit, har varit ute och joggat en hel mil och det var superskönt, precis lagom springväder på kvällningen. 

Sminket är från i torsdags, sista jobbardagen innan midsommarledighet. Naturligtvis gjorde jag en sminkning på midsommarafton med men jag hann aldrig fota det.




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Color Riche Eye Color Pencil 08 Baby Pink från Loreal.
Highlight: 016 Coconut Shake från Loreal.
I globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Mitt på locket och yttre vrån: skuggor från min nya budgetpalett Technic Electric Beauty (palett med 12 färger kostade 30 kr!)
Dutt i inre vrån: skugga från samma palett.
Eyeliner: Cake Eyeliner Navy från Face. (råkade visst kladda till vingen, sorry).
Mascara: Almea Xlash Mascara.
Kajal: Gel Liner Black från Maybeline.
Glitter under ögat: Urban Decay Heavy Metal Glitter Eyeliner Spandex.
Bryn: Super Liner Brow Artist 03 Brunette från Loreal.




Primer: Mineral Face Primer från E.l.f.
Bas: Nude Sensation Fluid Foundation 10 Nude Porcelain från IsaDora.
Bronser: Dream SunGlow 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: Wet n Wild Fergie Centerstage Collection Rosé Champagne Glow.
Rouge: Mineralize Blush Gentle från MAC.




Läppstiftet hans inte med... det kom på senare, men det var samma som i förra inlägget.

Jobbet väntar i morgon, börjar 11.45 så jag får börja veckan med lite sovmorgon. Annars så har jag fyra veckor kvar till semestern, nedräkning pågår!

Men så länge... Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...