17 juni 2015

Budgetkap

I måndags gjorde jag ett riktigt budgetkap, på riktigt. I en junk-affär som säljer gud vet alla möjliga prylar. På en liten hylla med lite smink hittade jag en palett bestående av tolv färger. I asken är de otroligt färgstarka, nästan neoniga, påminner om Sleek Acid palett. Priset var 30:- och jag var väldigt tveksam till kvalitén, testade dem lite på handen när jag stod i butiken och det verkade lovande, så jag köpte den på vinst och förlust. 30 kronor kan man ju både ha och mista! Men shit, vilket drag i dessa skuggor! Detta är vad jag kallar kap, priset så billigt att det nästan är gratis och total payoff på kvalitén... KAP! 

Läppstiftet från samma tillfälle och butik (DollarStore) är lika bra det... samma pris som paletten. Ibland har man tur! 




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Color Riche Eyecolor pencil 11 Lovely Lilas från Loreal.
Highlight: m/s Vanilla från Make Up Store.
I globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Rörliga delen av locket: lila skugga från billig budgetpalett, technic electric beauty, köpt på Dollarstore, en "skräp-och-tusen-prylsaffär".
Yttre vrån: Svart skugga från BH Cosmetics SmokeyPalette.
Under ögat: mot inre vrån, rosa skugga från SmokeyPalette samt svart skugga mot yttre vrån från samma palett.
Dutt i inre vrån: rosa skugga från E.l.f  Eye Tranformer.
Glitter under ögat: Luscious från Medusas Make Up.
Eyeliner: Gel Liner Black från Make Up Store.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Almea Xlash Mascara.
Bryn: Brow Artist Genius Kit Medium to dark från Loreal.




Primer: New Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: Studio Fixing Fluid NC 15 från MAC.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Wet n Wild Mega Bronzer Light Sun.
Highlight: Arctic Sun Highlighter Warm Natural Glow från Lumene.
Rouge: Blush Shimmer Dynasti från Make Up Store.



Hittade även ett läppstift på samma ställe som där jag köpte ögonskuggspaletten, riktit budgetkap det med. Ful plastig hylsa, men stiftet var helt otroligt, superpigmenterat, sitter som berget och en färg som jag gillar, kostade 20 eller om det var 30 kr... gör inte ont alls, iinte alls...

Läppenna: Passionate Glory från Make Up Store.
Läppstift: BC Maxi Lipstick Orchid


Näe hörrni, jag ska kasta mig isäng, vi har morgonmöte i morgon innan öppning, vilket innebär att jag måste åka hemmifrån senast kvart över sju... gaahhh... jag är INTE en morgonmänniska alls, men jag vill ju alltid fixa mig, hur tidigt det än är. Så det blir tidig purrning i morgonbitti :-(

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...