29 mars 2015

Glitter Rock - Urban Decay

Skugga nummer två från Urban Decay... köpte ju två stycken i måndag när jag var i Täby Centrum. Kicks har tagit in märket. Denna är svår att få till att fästa, men går om man kämpar lite. Funkar nästan bäst med fingret, vilket jag normalt inte gillar. Tycker inte att man får kontroll över vart det hamnar, men ibland får man ju gilla läget. Skimret/glittret i denna skugga kommer inte till sin rätt på bilderna. 




Primer: Eyeprimer Shadow från Lumene.
Highlight: Vanilla från MAC.
I globlinjen: skugga från La Palette Nude 01 Rosé från Loreal.
Mitt på locket: Singelskugga Glitter Rock från Urban Decay.
Yttre vrån: Sketch och Shadowy Lady från MAC.
Eyeliner: Gel liner Violet Black från Loreal.
Kajal: gel liner black från Maybelline.
Glitter i inre vrån: från MACs julkollektion, kan ej se namnet för liten text.
Bryn: Aqua Brow 03 från Make Up For Ever.





Bas:  Nude Sensation Fluid Foundation 10 Nude Porcealine från IsaDora.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Dream Sunglow 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: Mineralize Blush Just A Wisp från MAC.
Rouge: Vintage Grape från MAC.



Läppenna: Currant från MAC.
Läppstift: Matte Lip Stick Landinski från H&M.




Kort helg... bara varit ledig idag, jobbade igår. Nu väntar fem nya arbetsdagar. Har iallafall sminkat en blivande brud idag. Superfin tjej och allt blev bra, vi ska träffas och gå igenom allt en gång till men sen kommer hon att bli såå fin när hon gifter sig i maj. Supertrevligt par!

Sminka lugnt

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...