26 mars 2015

80-tals kornblå

Idag har jag stått på en 60+ Mässa i Fyrishov för jobbets räkning. Riktigt trevligt faktiskt. Många trevliga människor har jag träffat, mycket prat om glasögon och synfel. Många nya kunder tror jag med att vi får. 

Nåja, jag testade en ny mascara som jag skaffade i måndags när jag var i Täby. En sån där kornblå som var så himla poppis på 80-talet (jaa man va ju med även då... ). Hade en då som jag använde flitigt. Har inte haft en sen dess men nu fick jag verkligen flashbackfeeling. Kände inte för att ha helt blåa fransar, så jag nöjde mig på undre fransraden. 




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene.
Highlight: Coconut Shake från Loreal.
I globlinjen: grålila skugga från Loreals La Palette Nude 01 Rosé.
Över rörliga delen av locket: svart skugga från Loreals palett Disco Smoking.
Under ögat: penna 06 Ocean från Viva la Diva med skugga 405 The Big Blue från Loreal ovanpå.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Kajal: Gel  liner black från Maybelline.
Mascara: övre fransarna Volume Million Lashes So Couture, undre fransarna Miss Manga Mega Volume Indigo, båda från Loreal.
Bryn: Super Liner Brow Artist 03 Brunette från Loreal.




Primer: New Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: Infallible 24H Matte 19 Porcelain från Loreal.
Bronser: Bronzing Powder Gorgeous Glow från H&M.
Highlight: High Lighter Powder från H&M.
Rouge: le blush Candy Cane Pink från Loreal.



Läppenna: 53 Cranberry från Isadora (utgången färg).
Läppstift: Amorous från MAC.



De va de hele!



Inga kommentarer:

Orly - Loreal - IsaDora

Gjorde en rejäl ansträngning förra veckan och var lite "kreativ" ha ha.... Orkar knappt göra nåt med naglarna nu för tiden. Men de...