22 februari 2015

Fredagsglitter

Min sminkning i fredags... lite glitter, som inte syns på bilderna, som vanligt. Glittra måste man ju på en fredag... Annars så har jag långledig i helgen, fyra dagar i sträck. Skönt jaaa visst, men jag ägnar mig ju åt att stuva undan alla mina pinaler och tränga in mig i ett rum tillsammans med dottern, så att vi kan bryta upp golvet som blev vattenskadat i måndagskväll. Jag och min gubbe har röjt och plockat undan så mycket det går och jag får fortsätta i morgon. När det väl är tomt får jag sätta igång och såga upp golvet. Har man inte jobb så skaffar man sig. Skulle ha lite mysigt några extra dagar med barnen som nu har sportlov, men det känns ju sådär att sitta ihopklämd i ett rum med ingen golvyta kvar pga av alla prylar vi klämt in... men men, det är bara tillfälligt så det får gå.





Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene samt Color Riche Eyeshadow Pencil 08 Baby Pink från Loreal.
Highlight: Vanilla från MAC.
I globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
Mitt på locket: c/s Frosted Shine från Make Up Store, samt glitter VOV Star Pearl Eye Color 003.
Yttre vrån: Diorshow Fusion Mono 081 Aventure från Dior.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal, samt i underkant av vingen E.l.f Liquid Eyeliner Silver.
Kajal: Gel liner Black från Maybelline.
Mascara: Volume Million Lashes So Couture från Loreal.
Bryn: Aqua Brow 30 från Make Up For Ever.




Primer: Matifying Primer från Lumene.
Bas: Studio Foundation Beige från Make Up Store.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Dream Glow Sunpowder 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: Wonder Powder Sahara från Make Up Store.
Rouge: Sin från Nars.



Läppenna: Nightmoth från MAC.
Läppstift: Slimstick 401 från Make Up Store.



Hmm lite wild and crazy i håret... vet inte vad som hände. 



Inga kommentarer:

Juvia's Place

Tröttare än tåget i morse... var tvungen att kliva upp liiite tidigare än normal för att vi skulle börja lite tidigare på jobbet. Fokusvecka...