20 januari 2015

Sleeksminkning

Gokväll alla! Jag har haft en härlig slapp dag... ledig från jobbet idag. Sov läääänge, åt frukost i lugn och ro, gick sedan en lååång promenad i rask takt. Nästan två timmar var jag ute. Kändes så skönt. Man är instängt inomhus hela dagarna, sena kvällar och tidiga morgnar. Såå skönt att passa på att få lite frisk luft, och få svettas lite. Tog en dusch och sen bestämde jag mig för att göra en sminkning. Även det skönt att få sitta i lugn och ro och inte vara stressad av klockan. 





Primer: Eyefix från Face.
Highlight: Grädde från Färg.
I globlinjen: Solar från Sleeks Celestial palett.
Inre vrån: Stargaze från samma palett.
Mitt på locket: Saturn's Ring från samma palett. Ovanpå det glitter/skimmer reflects blue från MAC, syns tyvärr inte på bilderna.
Yttre vrån: Twilight från Sleeks Bad Girl palett.
Kajal: Gel liner black från Maybelline, nedsuddad en bit på under ögonlocket, och sen Twilight ovanpå.
Dutt i undre/inre vrån: Lunar från Celestialpaletten.
Eyeliner: Super Liner Ultra Precision purple black från Loreal.
Mascara: Smoky Extravagant från Make Up For Ever.
Bryn: Aqua Brow 30 från Make Up For Ever.




Primer:  från Sephora.
Bas: IsaDora Nude Sensation 10 Nude Porcelain. Ny bas från IsaDora som jag "var tvungen" att prova. Finns till nedsatt pris på Kicks just nu. Riktigt bra, täcker fint utan att vara kakig och tjock. Gillar!
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Mineralize Blush Just A Wisp från MAC.
Rouge: 43 Rosy Dawn från IsaDora.



Läppenna: 4430 från Black Onyx.
Läppstift: Freida's Pure Red från Loreal.




Jag har haft två dagar där jag knappt känt av mina risiga ögon alls... känns sååå skönt, kanske har det vänt åt det bättre äntligen. Har i och för sig känt så tidigare, och sen har det plötsligt blivit sämre igen. Men, nån gång måste det ju vända... så kanske äntligen nu då. Den som lever får se...

Annars så är det dags, att förbereda sig på jobb i morgon igen... låååång dag från nio på morgonen till åtta på kvällen...

Natti natti!

Inga kommentarer:

Orly - Loreal - IsaDora

Gjorde en rejäl ansträngning förra veckan och var lite "kreativ" ha ha.... Orkar knappt göra nåt med naglarna nu för tiden. Men de...