10 september 2014

Smutsblå :-(

Jaha, då sitter man här alldeles för sent igen då. Jag har typ.... inga kvällar. Jobbar till nitton varje kväll, bor numera en mil norr om Uppsala så det tar en dryg timme att komma hem, äta och sen woops så är kvällen slut. Känns som man går på övertid mest för jämnan. Inte mycket man hinner få gjort när man kommit hem.

Nåja... det här sminket blev ju erbarmerligt tråkigt. Ser väldigt grått ut. Men det är faktiskt ljusblått och lite mörkare blå i yttre vrån. Tråkigt så att klockorna stannar. 




Primer: Take On The Day Eyeshadow Primer från Wet n Wild.
Highlight: m/s Myth från Make Up Store.
I globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Mitt på locket: ljusblå skugga från Coastal Scents 88 Ultra Shimmer eye Shadow Palette.
Yttre vrån uppe på brynbenet: Peppar från Färg.
Yttre vrån ner mot locket: m/s Crystal Queen från Make Up Store.
Eyeliner: Super Liner Ultra Precision Blue black från Loreal.
Under ögat: penna Blue Lagoon från Viva la Diva med Crystal Queen ovanpå.
Kajal: gel liner black från Maybelline.
Mascara: Volume Million de Cils från Loreal.




Primer: E.l.f Mineral Face Primer.
Bas: Nutri Lift Gold 130 Warm Ivory från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder Velvet Transparent från IsaDora.
Highlight: Wet n Wild Centerstage Fergie Collection Rosé Champagne Glow.
Rouge: från BH Cosmetics Glamorous Blush Palette.



Läppstift: Redwood Creme från Make Up Store.





Gjorde ett tappert försök att piffa upp det murriga sminket med ett par neonrosa glasögonörhängen he he. Apropå glasögon ska jag försöka fota mig med mina glasögon på, har ju faktiskt fått tre nya par som jag inte visat. Undrar om jag ens visat de par som jag fick förra sommaren när jag var ny på jobbet. Ska försöka fixa lite bilder på det och lägga upp här, så att det blir lite variation till sminket. Känns lite enformigt här inne annars tycker jag, vet inte hur jag ska förändra riktigt.

Bilder kommer så småningom.

Ha det gott alla, sminka lugnt.

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...