26 april 2014

Cosmos... igen

Det är inte allt för många veckor sedan jag visade er den här skuggan. Cosmos från Dior. Den är så jäkla überläcker så den tål att visas igen. Köpte den för en par månader sedan och man blir alldeles kär när man tittar på den. Den är helt otrolig att jobba med, cremeskugga är det. Mjuk och följsam och otroligt pigmenterad. Den är späckad med ett fint skimmer eller, glitter nästan men det är så finmalt att det är svårt att säga om det är glittrigt eller skimmer. Glitter skulle jag nog vilja säga, i lite turkost och silvrigt. Tyvärr får man ju inte med det på bilderna. Blir galet snygga sotningar med denna. Så jaa, här kommer Cosmos igen.




Bas för skuggorna: Eyefix från Face.
Highlight: Ljus vitrosa skugga från en palett från Sephora som inte har nåt namn (Powdery eyeshadows and sparkling topcoats palette).
I globlinjen: svagt lilagrå skugga från samma palett.
Över rörliga delen av locket: Diorshow Fusion Mono 281 Cosmos.
Litten dutt i yttre vrån: svart skugga från Wet n wilds palett Blue Had Me At Hello.
Eyeliner (utan vinge): penna Wet n Wild coloricon Black, suddad.
Under ögat: penna Deep Blue Sea från Make Up Store med Cosmos ovanpå, och lite svart penna närmast franskanten nersuddad i det blå.
Kajal: Gel liner black från Maybelline.
Mascara: Volume Million Lashes från Loreal. (Jag har aldrig funderat på om en mascara doftar något eller ej, men den här doftar supergott! Mjukt och milt, krämigt...)




Bas: 10HR wear perfection foundation clair light naturel.
Puder: Dual foundation Stockholm från Make Up Store.
Highlight: Pink Buttercream från MAC.
Bronser: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Rouge: Rose Diable från Bourjois.


Läppglans: från Lancome, hittar inget namn... men är nog en utgången produkt.





Jaha hörrni... jag har jobbarhelg, har haft fullt ös idag, löningshelg ju. Ska upp imorgon med så jag ska strax ta och knyta mig, sjätte arbetsdagen i sträck, är lite trötter. 

Ni får ha en skön lördagkväll, så syns vi!

Puss och kram alla!

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...