24 februari 2014

Fredag med Make Up Store

Halloj alla! Hoppas ni har haft en skön helg! Jag har haft en slapp och skön helg med mina barn. Som för övrigt fortfarande är hos mig, det har sportlov och jag har en ledig dag idag så då passade det ju bra att de stannade kvar här hos mig en extra dag. Faktum är att jag tagit en semesterdag i morgon så då stannar de ytterligare endag, skönt att få rå om dem lite extra. Det är ju inte så ofta nu för tiden.
 
Jag har varit sminkfri hela helgen, mest för att jag vill se om det blir bättre med öga som fortfarande krånglar. Än så länge märker jag ingen skillnad. Med smink eller utan, det svider och krampar ändå, och jag är ljuskänslig. Typiskt!
 
 Så här kommer sminket från i fredags, lite tråkigt, murrigt.. och jag råkade fota innan jag lagt på kajalen, men det spelar ingen roll...
 
Så, här kommer mina något rödsprängda ögon...
 
 


Highlight: Grädde från Färg.
I globlinjen: Nougat från Färg.
Inre vrån: c/s Meteor från Make Up Store.
Mitt på locket: m/s Regent från Make Up Store.
Yttre vrån: m/s Choco d'or från Make Up Store.
Eyeliner: Master Drama Khol liner Charcoal Grey från Maybelline.
Mascara: Smokey Extravagant från Make Up For Ever.
 
 

 
Bas: Sephora 10HR wear perfection Foundation clair light 22 naturel.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Rouge: Worship från Face.
 

 
Läppstift: nr 158 från Nouba.
Läppglans: Cyklamen från Face.
 

 
 
Jaha, det var min bleka fredag... inget mot hur jag ser ut i skrivandes stund, helt osminkad. Det kallar jag blek ;-)... Nåja, det är skönt att vara lite naturell ibland.
 
Har haft en liten shoppingrunda med två av barnen idag. Barnen shoppade och jag bar kassarna ha ha. Ja, de fick faktiskt betala för egna pengar, själv köpte jag inte en pinal. Ett lååångt besök inne på Lush. Många härliga produkter finns det där. Fick ett varuprov på nagelbandskräm. Tänkte att det skulle bli ett första steg i att faktiskt seriöst försöka göra något åt mina dåliga naglar och nagelband. Vi får se hur det går.
 
Och jag måste ju berätta också... Min äldsta dotter var med mig på jobbet i fredags. På lunchen gick vi lite tillsammans i alla affärerna och hamnade så klart till slut hos Make Up Store. Då dök de på henne och sa att hon kunde få en Goodiebag om hon gick in och taggade deras Instagramsida, så det gjorde vi så klart och hon fick sin goodiebag. Jag blev väldigt glatt överaskad när vi kom ut och fick se innehållet i påsen, väldigt generöst innehåll måste jag säga särskilt med tanke på att vi  inte ens behövde shoppa något för att få påsen. Varor för 600-700 kr , två microshadows, en eyedust, ett läppstift, ett nagellack och nån grej till vad det nu var... inte så illa. Otur för henne så gillade hon inte färgen på skuggorna, tur för mamma som fick överta dem :-)!
 
Ha det gott alla, sminka lugnt!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...