28 oktober 2013

Lila med Sleek

Jaha hörni... lite kaos utbröt här hemma. Min mellandotter hamnade plötsligt på sjukhuset med infekterad blindtarm... operation och hela klabbet. Hon bor för stunden hos pappan och plötsligt ringde de sent häromkvällen och var på väg in med henne till Astrid Lindgrens barnsjukhus. Innan vi visst vad som var felet med magontet så hann ju timmarna gå och de skulle bli kvar för koll hela natten. För att inte yngsta skulle behöva sitta där och vänta med till ingen nytta, åkte jag sent på kvällen och hämtade hem henne till mig.
 
Upp nästa dag och öppna butiken och vänta på avslösning sen störtade jag till sjukhuset för att lösa av pappan som varit där under natten med henne, vid det här laget visste vi att det var blindtarmen och att operation väntade. Så jag var med henne tills hon somnade och väntade under operationen och sen tillsammans med henne på uppvaket igen. Allt gick bra, ingen fara på taket. Rutinåtgärd för personalen, men omtumlande för dottern.
 
Nu är hon hemma från sjukhuset igen, och lovet kan fortgå... och själv återgår jag till jobbet igen.
 

 
 

 
Bas för skuggorna: Eyefix från Face.
Highlight: "Grädde" från .färg (Makeupstudion).
I Globlinjen: m/s Atmosphere från Make Up Store.
Inre från: 697 Livi Lilac Eye Dust från Sleek.
Mitt på locket: 681 Fantasy Eye Dust från Sleek.
Yttre vrån: 664 Foxy Lady från Viva la Diva.
Under ögat: penna Amethyst från Wet n wild med Fantasy ovanpå.
Eyeliner: Gel Intenza Eyeliner Violet Black från Loreal.
Kajal: Gel liner Black från Maybelline.
Mascara: the Colossal från Maybelline.
 


 
Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: Super Stay 24h från Maybelline.
Puder: Loose Powder Milk från Make Up Store.
Rouge: Lilith från Taylor Made Cosmetics.
 

 
Läppenna: 630 Velvet Beige från Maybelline.
Läppstift: Rose Diamonds nr 108 från Maybelline (utgången produkt).



Detta sminket var för några dagar sedan. Idag måndag har jag haft en ledig dag, och gått osminkad hela dan... känt mig lika grå som regnet utanför, usch nu är verkligen hösen här på allvar.

Ha det gott alla!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...