22 oktober 2013

Blue Had Me At Hello

En blå sminkning, som ser väldigt grå ut... men den är faktiskt väldigt blå IRL, massor av blått glitter i skuggan, men det syns ju inte.... trist. I alla fall så har jag en par stycken paletter från Wet n wild, här är skuggor från en av dem. Det är riktigt bra skuggor för en väldigt billig peng. Varje palett har åtta färger i sig och kostar under hundringen. De är väldigt pigmenterade och sitter bra, så det är otroligt prisvärda.
 
 

 
Bas för skuggorna: Eyefix från Face.
Highlight: "Grädde" från .färg
I globlinjen: "Nougat" från .färg
Inre vrån: ljust blå skugga från Wet n wilds palett Blue Had Me At Hello.
Yttre vrån: mörkt blå skugga från samma palett.
Under ögat: i inre vrån samma ljusa blå skugga, yttre vrån in mot mitten blå penna Blue Lagoon från Viva La Diva med den mörka blå skuggan ovanpå.
Eyeliner: Midnight från E.l.f.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: the Colossal från Maybelline.
 


 
Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: Super Stay 24h från Maybelline.
Puder: Loose Powder Milk från Make Up Store.
Rouge: 06 Pink Blossom från IsaDora.
 

 
Läppenna: Currant från MAC.
Läppstift: Diva från MAC.
 

 
 
Ska knyta mig nu... trött som vanligt. Men jag får lite sovmorgon i morgon, börjar inte förrän elva, så det blir lite skönt. Å andra sidan får jag jobba till åtta på kvällen...:-( . Inget gott som inte har nåt ont med sig... eller hur var det nu igen??
 
Suss gott!


Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...