31 oktober 2013

Blåklocka

Japp så här kommer den sista "högen" som jag rensar bort.... sen är jag ikapp. Detta är dagens sminkning, blått fick det bli. När vi nu inte får vara så färgglada i kläderna på jobbet, så försöker jag variera sminket lite. Lite färgglatt emellanåt. Inte så höstigt kanske, men jag bryr mig sällan att det ska passa med årstiden, sminkar mig i den färg jag känner för...
 
 
 

 
Primer: Eyeshadow primer från Lumene, samt Moonshine och Calypso (vit och blå) från Sleeks primerpalett. Och den här gången så creasade faktiskt inte skuggorna efter att jag använt sleeks primer... det har dom annars alltid gjort hittills.
I globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Inre vrån: m/s Bubble från Make Up Store.
Mitt på locket: m/s Ballade från Make Up Store.
Yttre vrån: m/s Varieté från Make Up Store. Och en liten dutt med en svart skugga med precis i yttre v:et.
Eyeliner: 03 Blue Night från Sephora.
Under ögat: penna Ocean och Blue Lagoon från Viva la Diva med Ballade och Varieté ovanpå.
Kajal: Gel liner Black från Maybelline.
Mascara: the Colossal från Maybelline.
 


 
Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: Fit Me 110 från Maybelline.
Puder: One från Sleek.
Rouge: Pink Blossom från Isadora.
 

 
Läppglanset samma som i inlägget innan.
 
 
Jaha hörrni, det var tre snabba.... får se vad morgondagen bjuder på, i färgväg menar jag då ;-)
 
 
Fredag i morgon, jag har ledig helg och ska träffa mina barn hela helgen... ska bli skönt!
 
Ha det gott alla!

Inga kommentarer:

Orly - Loreal - IsaDora

Gjorde en rejäl ansträngning förra veckan och var lite "kreativ" ha ha.... Orkar knappt göra nåt med naglarna nu för tiden. Men de...