21 september 2013

Turkosblått med Taylor Made Minerals och Sleek

Gokväll alla... sitter här och har lite mys i soffan med barnen... passar på att lägga upp sminket från häromdagen. Har en ny palett med primers för skuggorna från Sleek, den var ju tvungen att testas så klart.
 
 

 
 
Primer: På highlightområdet Peach (nude) och över rörliga delen av locket Calypso (turkosblå) från Sleeks primerpalett.
Highlight: ljus skugga från namnlösa 88-paletten.
Inre vrån: Peacock från Taylor Made Minerals.
Yttre vrån och globlinjen: Mission från Taylor Made Minerals, även lite svart skugga precis i yttre v:et, från 88-paletten.
Under ögat: pennor från Make Up Store, Deep Blue Sea och Sparkling Beach med respektive skugga ovanpå.
Eyeliner: Liner Express från Maybelline.
Kajal: gel liner black från Maybelline.
Mascara: the colossal från Maybelline.


 
Bas: Fit Me 110 från Maybelline.
Puder: Loose Powder Milk från Make Up Store.
Rouge: Blush Trio Shade Cool Dusk från The Body Shop.
 

 
Läppstift: Rhum Cake från Maybelline (utgången produkt).
Läppglans: Cyklamen från Face.



Så den funkade bra, primer från Sleekpaletten, skuggorna höll hela dan.

Nu myser jag vidare med barnen... popcorn och ett glas vin, ja till mig då alltså, barnen får vackert nöja sig med läsk ;-).

Ha de alla!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...