20 oktober 2012

Bright Fuchsia och Naval Blue

Halloj alla!  Sitter i Uppsala och skriver... är här hos min bror och hans familj och med mina barn som vanligt... Vi har varit i väg och träffat ett gäng av mina kusiner idag, de bor inte så långt härifrån men vi har inte setts på tio, tolv år. Det var hemskans roligt, fikade och fick oss många skratt.
 
 
Detta sminket är sen tidigare i veckan, har lite svårt att hinna uppdatera i veckorna så det blir inlägg i långa rader samtidigt när det väl kommer.
 

 

 
Bas för skuggorna: Paint Pot Painterly från MAC.
Highlight: från min namnlösa 88-palett med neutrala skuggor.
Inre vrån: Ljus skugga från samma palett.
Yttre vrån och upp över brynbenet: Bright Fuchsia pigment från MAC.
I globlinjen: Naval blue pigment från MAC.
Under ögat: penna Deep Blue Sea från MUS med Naval Blue ovanpå.
Eyeliner: Liquid Eyeliner Midnight från E.l.f.
Mascara: Build Up Mascara Extra Volume 05 Royal blue från Isadora.
Kajal: Gel liner Black från Maybelline.
 


 
 
Bas: Dream Creamy foundation 21 Nude från Maybelline.
Puder: Loose Powder Milk från MUS.
Rouge: nåt snyggt som jag har förträngt... ;-)
 

 
Läppstiftet har jag också glömt att hålla koll på, men det är från Maybelline, kan möjligen heta Pink Punch eller nåt sånt.



Det va de hele.... nu stundar middan, min brorsa lagar supergod mat och nu väntar potatisgratäng (med myyyycket vitlök) och tjälknöl (om ni vet vad det är...?).

Ses lite senare.

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...