16 september 2012

Hellre än bra...

Okej, jag fick för mig att jag skulle göra en sminkning sent på eftermiddagen när jag egentligen tänkt att jag skulle skita i det... fick ett ryck. Dumt av mig, eftersom jag borde laga middagsmaten i stället, och jag fick nu istället springa mellan spisen och badrummet. Egenligen var jag lite osinpirerad dessutom, men hur som helst så satte jag igång.
 
Det bidde hellre än bra, flammigt, kladdigt och allmänt tråkigt. Fick för mig att jag skulle göra nåt matt, åt bruna hållet... brunt och jag är ju inte kompisar så jag började bland i lite svart osv osv, till slut blev det en enda brun röra...
 
Well, ni får hålla till godo ändå.
 
 

 
Bas för skuggorna: Paint Pot Painterly från MAC.
Higlight: Ljus matt skugga från min namnlösa 88-palett.
Inre vrån: m/s Moonstone från MUS.
Mitt på locket: m/s Kakaw från MUS.
Yttre vrån och upp över globlinjen: m/s Deadly från MUS.
Yttre V:et: svart skugga från 88-paletten.
Eyeliner: Gel liner black från Maybeline som jag suddat vingen på in mot ögonlocket och fyllt i med svart skugga, mest för att dölja hur väldigt dålig och tjock vingen blev.
Kajal: samma som eyelinern.
Mascara: Illegal Length från Maybelline.
 


 
Bas: i.d. Bare Minerals Fairly Light.
Puder: i.d. Bare Minerals Mineral Veil.
Rouge: 62 Rosewood från Maybelline.
 



Tja och som grädde på moset... söndagsfrisyren :-)

Ha det gott alla, skön söndagskväll, vi höres i veckan!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...