27 september 2012

Antikguldigt

Gokväll, sent inlägg från mig ikväll...  detta blev en lite murrigare sminkning från mig, samtliga skuggor från Make Up Store. Passar perfekt ihop med vädret som varit idag.. murrigt. Känns som om det varit kväll hela dan, gråmulet och regnigt.  Man hade ju hoppats på en något finare höst, när nu sommaren blev som den blev, men det verkar som om det skiter sig också. Man kanske får pigga upp sig med lite roligare sminkningar framöver... gula, kanske?
 


 
Primer: Shadow Insurance från Too Faced.
Highlight: m/s Muffin från MUS.
På rörliga delen av locket: e/d Inka från MUS.
Yttre vrån och över globlinjen: e/d Devil Dust från MUS.
Under ögat: penna Golden Days från MUS med Inka ovanpå.
Eyeliner: Liner Express från Maybelline.
Kajal: Gel liner black från Maybelline.
Mascara: Illegal Length från Maybelline.
 


 
Bas: Dream Satin Liquid från Maybelline.
Puder: Loose Powder Milk från MUS.
Rouge: 72 Precious Plum från Maybelline (utgången).
 

 
Läppenna: Cranberry från Maybelline (utgången färg). Kan någon förklara för mig varför alla bra färger alltid utgår?? Denna penna den bästa jag haft, passar till alla mina favoritläppstift. När jag inte vet vad jag ska ta, tar jag denna. Finns inte att få tag i längre... gaahhh!
Läppstift: Festival från MUS.
 



Detta var jag idag faktiskt, är ikapp med bilderna nu... jag är FORTFARANDE långhårig, håller på att bli galen, men på fredag är det dags, frissadags!

Höres!

2 kommentarer:

Ekojante sa...

Färgen på läpparna var snygg. Blev riktigt sugen på mörkare läppar nu.

marinamake sa...

Ekojante! Tack, jo men det är alltid snyggt med mörka läppar. Jag har svårt att trivas i ljusa läppstift... Och nu när hösten är här så passar det ju.

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...