28 augusti 2012

Repris

Halloj! Hoppas det är bra med er alla idag. Själv gick jag upp i morse och gjorde mig i ordning för att åka in till den stora staden.... jaa jag menar Ljungby då. Jag bor ju en bit utanför, och här finns inte så mycket som en kiosk ens en gång. Jag behövde uträtta lite ärenden så det fick bli en liten tripp idag. Ni vet, Apoteket, Systemet, Ica... lite smått och gott som behövde uträttas. Tyvärr inga sminkinköp... det får ligga på hyllan ett tag.
 
Jag gjorde iallafall en sminkning innan jag stack iväg, faktiskt en som jag gjort en gång tidigare och lagt upp är på bloggen, men det var i och för sig länge sedan. Satt och kollade igenom mina gamla inlägg här på bloggen igårkväll när jag inte hade nåt särskilt för mig och då hittade jag den här och blev sugen att göra den igen. Annars är det sällan jag gör exakt samma sminkning två gånger... kommer sällan ihåg vad jag gjort, utan det får bli nya kombos varje dag, för det mesta...
 
 

 
 
Primer: Eyefix från Face.
Highlight: 641 Silver från Viva la Diva.
Inre vrån: 340 Light Pink från Viva la Diva.
Mitt på locket: Plum Dressing från MAC.
Yttre vrån och upp över globlinjen: 664 Foxy Lady från Viva la Diva.
Under ögat: Penna Silver Soil från Make Up Store med Foxy Lady ovanpå.
Eyeliner: Fluidline Macroviolet från MAC.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Illegal Length från Maybelline.


 
Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: Dream Satin Liquid 010 Ivory från Maybelline.
Puder: Loose Powder Milk från Make Up Store.
Rouge: Powder Blush Dirty Plum från MAC.
Highlight: Mineralize Skinfinish Lightscapade från MAC.
 

 
Läppenna: Jazz från Make Up Store.
Läppstift: Gladiolus från IsaDora.


De va de hele!

Kanske återkommer lite senare med ett litet nagelinlägg. Naglarna omålade i skrivandes stund, men om jag orkar och hinner så gör jag det lite senare och lägger upp här, annars blir det i morgon.

Ha det gott så länge, sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...