16 januari 2012

Temptress Varieté

Halloj alla! Lång och kompakt tystnad från mig har det varit. Jag har efter mycket vånda, stötande och blötande beslutat mig för att flytta till kärleken i Småland. Lyckades till slut få ett jobb här nere och jobbar nu på heltid som optikerassistent i Ljungby och bor alltså med kärleken 1,5 mil utanför. Allt är nytt och annorlunda men roligt så klart.

Så alla smålänningar, är det någon som vill ha sminkhjälp så finns jag här!

Har inte ägnat mig åt bloggen på väldigt länge som ni märkt, men tänkte försöka komma i gång igen nu när jag landat lite här nere. Sminkat mig har jag förstås gjort men inte fotat alls under den här tiden, har inte haft inspirationen, det har varit så mycket annat att tänka på.

Här kommer alltså det första jag gjort och fotat på länge, inget märkvärdigt alls, stod hemma och bara lekte lite i lördags och testade en färgkombo som var lite galen kanske, men man måste ju testa....




Bas för skuggorna: First Base från Too Faced.
Inre från: Temptress från MAD.
Highlight: Vanilla Sky från TINte.
Yttre vrån och upp över globlinjen: m/s Varieté från MUS.
Under ögat: penna Green Card från MUS med grön skugga från 88-paletten från Coastal Scents ovanpå. Ovanpå det ett grönt glitter.
Eyeliner: Gel liner Envious från Coastal Scents, har även använt den som kajal.
Mascara: Stiletto från Maybelline.





Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.

Bas: Dream Creamy Foundation 21 Nude från Maybelline.

Puder: Milk från MUS.

Rouge: Noubas Blush on Bubble nr 122.






Läppenna: Magenta från MAC.

Läppstift: Senorita från MUS.





De va de hele!


Kommer mera från mig endera dan!


Sminka lugnt!










Inga kommentarer:

Orly - Loreal - IsaDora

Gjorde en rejäl ansträngning förra veckan och var lite "kreativ" ha ha.... Orkar knappt göra nåt med naglarna nu för tiden. Men de...