22 januari 2012

Mina julklappsskuggor

Jag fick nya ögonskuggor i julklapp av kärleken. Fyra pigment från MAC som låg i en stor kula, ni har säkert sett dem. Ska se om jag kan fota och lägga upp dem här. Jag var själv med och fick bestämma min julklapp, men jag fick inte välja färgen, den har han valt. Förpackningen innehöll fyra pigment en silvrig, en svart, en blå (nästan blålila) och en vit. Otroligt skimriga och fina!




Jag tror jag använde samma bas för skuggorna som i mitt tidigare inlägg, dvs Noubas Cremeskugga Nouvola, den funkar inte alltid, jag vet inte om ni ser det men jag hann inte ens fota innan det hade lagt sig i veck på ögonlocket. Innan dagen var slut hade jag rejäla kladdveck... trist!

Nåja, förutom en misslyckad bas så har jag också använt:

Highlight: White As Snow (Crushed Metalic Pigment står det på förpackningen) från MAC.
Över rörliga delen av locket: Wintersky från MAC.
Inre vrån: Silver Sleet från MAC.
I globlinjen: Dark Moon från MAC.
Under ögat: penna från Gosh Purple Rain med skugga ovanpå.
Eyeliner: Liner Express från Maybelline.
Kajal: Gel liner från Maybelline.
Mascara: Stiletto från Maybelline.





Primer: Matifying Primer från Lumene.

Bas: Noubas Hydrostress nr 7.

Puder: Milk från MUS.






Läppenna: 54 Bordeaux från Maybelline.

Läppstift: Color Sensational 190 Atomic Pink från Maybelline.





Ingen bra sminkdag alltså, men det fick ju gå ändå!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...